PRIVATLIVSPOLITIK
Generelt om vores Privatlivspolitik
Vi har udarbejdet denne privatlivspolitik for at give dig som kunde, samarbejdspartner eller leverandør et overblik over, hvilke personoplysninger K. P. Nielsen ApS behandler, og hvordan vi behandler dem. Privatlivspolitikken gælder for personoplysninger, som du afgiver til os, eller som vi indsamler via kontaktformularen på virksomhedens hjemmeside.
Hvis ikke nedenstående privatlivspolitik kan accepteres, forbeholder K. P. Nielsen ApS sig retten til at afvise ordre og andre henvendelser, da en manglende accept kan medføre, at vi ikke kan yde den service, som er påkrævet via gældende lovgivning.
Indsamling og behandling af personoplysninger
K. P. Nielsen ApS har brug for en række personoplysninger for at kunne handle med dig og din virksomhed, samt opretholde servicering af kundeforholdet. Visse oplysninger indsamles og behandles også efter lovkrav i henhold til hvidvasknings- og bogføringsloven.
K. P. Nielsen ApS indsamler og behandler oplysninger om dig, når du:
- Sender en henvendelse via kontaktformularen på hjemmesiden
- Afgiver personoplysninger enten over telefonsamtale eller via mail og sms
- På anden vis afgiver personoplysninger til K. P. Nielsen ApS
K. P. Nielsen ApS indsamler og behandler personoplysninger til følgende formål:
- Levere den bedste ydelse til dig som kunde og samarbejdspartner
- Hurtigst muligt at kunne håndtere din henvendelse eller ordre
- Opfølgning på henvendelser
- Fakturering
K. P. Nielsen ApS indsamler kun personoplysninger, som er relevante og nødvendige i forhold til de angivne formål og de vil ikke blive viderebehandlet på en måde, der er uforenelig med disse formål.
Derudover indsamler og/eller køber K. P. Nielsen ApS ikke personoplysninger fra tredjemand.
Hvordan beskytter vi dine personoplysninger?
Dine personoplysninger opbevares på sikrede og krypterede servere og kan kun tilgås af en begrænset mængde medarbejdere, som alle er underlagt vores privatlivspolitik, der sikrer dine rettigheder og sikrer overholdelse af gældende lovgivning på området.
Derudover er alle fysiske dokumenter, som indeholder personoplysninger låst inde i et arkivskab. Ydermere har vi i K. P. Nielsen ApS fastlagt regler og procedurer for, hvordan vi sikrer, at det kun er medarbejdere i K. P. Nielsen ApS eller betroede tredjemænd, der har adgang til fysiske dokumenter, som indeholder personoplysninger.
Videregivelse af personoplysninger
Personoplysninger som du afgiver til os videregives kun til:
- Medarbejdere i K.P. Nielsen ApS
- Betroede tredjemænd for at opfylde aftaler om levering, betaling og servicering, herunder inkasso og retslige instanser
Hvor længe opbevares dine personoplysninger?
Ved et aktivt kundeforhold eller samarbejde opbevares dine personoplysninger så længe det er nødvendigt i forhold til de formål, der er angivet ovenfor. Afbrydes kundeforholdet, opbevares dine personoplysninger i højest to år, alt efter karakteren af dataene.
Du kan til hver en tid bede om indsigt eller sletning af dine personoplysninger. Men af hensyn til anden lovgivning (hhv. bogførings- og hvidvaskningsloven) bevares alle transaktionelle data, inkl. kontakt- og firmaoplysninger i fem år.
Din adgang til de indsamlede personoplysninger
Du kan altid ændre i de personoplysninger, som du har afgivet til K. P. Nielsen ApS.
Herudover har du ret til dataportabilitet, hvilket betyder, at du til enhver tid kan få oplyst, hvilke personoplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse personoplysninger, vil du modtage dem i et almindeligt anvendt format.
Revidering af vores privatlivspolitik
Vi forbeholder os retten til løbende at foretage ændringer i denne privatlivspolitik, hvis vi finder det nødvendigt. Vi vil som minimum opdatere denne privatlivspolitik en gang årligt.